ForumKenti.Com
 

Geri Git   ForumKenti.Com > ForumKenti Sağlık Forumu > Genel Sağlık Konuları

Genel Sağlık Konuları Sağlık ile ilgili bütün haberlere buradan ulaşabilir, kategorik olarak ayırdığımız bölümlerimiz vasıtası ile aradığınızı bulabilirsiniz.

Kullanıcı Etiketle

Like Tree1Beğeni
  • 1 Post By Dea Dia

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 27.Şubat.2019, 02:50   #1
 Dea Dia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mentioned: 2092 Post(s)
Tagged: 130 Thread(s)
opi Sigara Nasıl Bırakılır? Sigarayı Bırakanların Bilmesi Gereken 15 Durum

Sigarayı bıraktıktan sonra neler ile karşılaşacağınızı biliyor musunuz? Bu zararlı alışkanlığınızı bırakırken karşınıza çıkacak 15 durumu inceliyoruz.

15. Alkol Sigarayı Tetikler
14. Tarih Belirleyin
13. Depresyona Hazır Olun
12. Kahve Molası Verin
11. Kilo Alabilirsiniz
10. Diyet Yapmayın
09. Temizlenmeye Başlayacaksınız
08. Ağız Yaralarına Hazır Olun
07. Uyku Sorunları
06. Spor Yapın
05. Kendinizi Ödüllendirin
04. Arzularınız ile Mücadele Edin
03. Arkadaşınızı Olaya Dahil Edin
02. Kabız Olabilirsiniz
01. Tekrar Başlarsanız Üzülmeyin

Baştan söyleyelim, sigarayı bırakmak gerçekten zordur. Bunu öncelikle kabul etmek gerekiyor. Öyle ki bazı tiryakiler için bu söz konusu dahi olamaz, defalarca kez denemelerine rağmen bu alışkanlıklarından kurtulamazlar.

Peki sigarayı bırakmak için en güzel zaman nedir? Bunun cevabı her zaman için ‘Bugün’ olacaktır. 7 binden fazla kimyasal içeren Sigara, aralarında kanserin de bulunduğu 70’den fazla hastalığın baş sebebidir. Gelin hep beraber bu zararlı alışkanlığı bıraktığınız zaman neler ile karşılaşacağınızı, maddeler halinde listeleyelim.

15. Alkol Sigarayı Tetikler

Sigarayı bırakmaya çalışıyorsunuz fakat bir yandan da alkol mü alıyorsunuz? Sigarayı bırakma sürecinizin zor olmasının sebeplerinden birisi bu olabilir. Alkol çok iyi bir sigara tetikleyicisidir, her alkol aldığınızda beyniniz otomatik olarak sizi sigara içmeniz için de zorlayacaktır. Sigara bırakma sürecini rahat geçirmek için en azından bir süreliğine kadehleri yalnız bırakmalısınız.

14. Tarih Belirleyin


Sigarayı bugün bırakmak istemiyorsanız, yakın zamanda olmak kaydı ile bir tarih belirleyin. O tarihe kadar psikolojik açıdan kendinizi hazırlayın ve tarih geldiğinde bir daha ağzınıza sürmemek üzere sigaraya elveda deyin.

13. Depresyona Hazır Olun

Sigarayı bırakan bazı kişilerde depresyon, dikkat kayıpları ve yüksek kaygı görülebilir. Özellikle ilk iki hafta için bu normaldir. Bu durumu tersine çevirmek için tekrar sigaraya başlamak ise en büyük hata olacaktır. Bu dönemde sevdiğiniz yemekleri tüketin ve arkadaşlarınızla (sigara içmeyenlerden oluşan) daha çok vakit geçirin.

12. Kahve Molası Verin

Kahve molası derken, kahve içebileceğiniz bir moladan bahsetmiyoruz. Tıpkı alkol gibi kahve ve çay da birer sigara tetikleyicisidir. Bu dönemde ikisinden de uzak durmanız, süreci daha rahat atlatmanızı sağlayacaktır. Özellikle kafein tüketerek, nikotin açığını kapatma düşüncesinin bir efsaneden olduğunu belirtelim.

11. Kilo Alabilirsiniz

Sigarayı bırakmak genelde kilo alımına sebep olur. Bunun sebebi ise kişide ortaya çıkan stres kaynaklı iştahtır. Bazı kişilerde bunun tam tersi olarak kilo kaybı da görülebilir. Birkaç ay sonra metabolizmanız dengeye oturacaktır.

10. Diyet Yapmayın

Sigarayı bıraktığı için kilo almaktan korkan kişiler, diyet yapmaya başvurabilir. Bu aslında yapılan büyük yanlışlardan birisidir. Sigarayı bıraktığınızda odaklanmanız gereken veya mücadele etmeniz gereken tek şey, sigarayı bırakmaktır. Diyet yaparak kendinizi daha da zora sokabilir ve stres düzeyinizi artırabilirsiniz.

09. Temizlenmeye Başlayacaksınız

Sigarayı bıraktıktan sadece 24 saat sonra bile vücudunuzdaki nikotinin yarısı yok olmuş olacaktır. Kanınız daha fazla oksijen taşıyacak ve karbondioksit seviyesinde azalma görülecektir. 3 gün sonra ise akciğerlerinizde gözle görülür oranda performans artışı olacaktır.

08. Ağız Yaralarına Hazır Olun

Sigarayı bırakan kişilerin %40’ında çok acılı ağız iltihapları baş gösterebilir. Tuzlu su ile gargara yaparak, bu küçük yaralardan hızlıca kurtulabilirsiniz. Uzun süreli yaralar için ise doktorunuza başvurabilirsiniz.

07. Uyku Sorunları

Sigarayı bırakan kişilerde uyku bozuklukları ortaya çıkabilir. Sigara içerken günde 10 saat uyuyan kişilere bir anda 6 saatlik uyku yetmeye başlayacaktır. Uyku sorununun süreklilik arz etmesi halinde yatmadan önce ılık bir banyo yapıp, uyku müzikleri dinleyebilirsiniz.

06. Spor Yapın

Sigarayı bıraktıktan sonra spor yapmak, hem fazla kilo almanızı engeller hem de sizi mental olarak çok daha güçlü kılar. Özellikle sabahın erken saatlerinde koşarak, kanınıza oksijen pompalayın.

05. Kendinizi Ödüllendirin

Sigarayı bırakmanız ile beraber, bir süre sonra cebinizde hatırı sayılır bir para kalacaktır. Örneğin sigarayı bırakmanız sonrasında cebinizde kalan 300-400 lira ile çok güzel bir yemek yiyin veya sevdiğinizle beraber 1 günlük tatil yapın.

04. Arzularınız ile Mücadele Edin

Sigara içme arzusu bazen size yenilmez bir düşmanmış gibi gelebilir. Bu arzu geldiği anda su için, turşu yiyin, dişlerinizi fırçalayın veya dışarı çıkıp koşmaya başlayın. Çok şiddetli gibi görünseler de en fazla 15 dakika süreceklerdir. 15 dakika dayanırsanız, savaşın galibi siz olursunuz.

03. Arkadaşınızı Olaya Dahil Edin


Sigara bırakma sürecinize, en yakın arkadaşınızı dahil edin. Bu sayede o da sizi denetleyecek ve kafanızı meşgul tutmanıza yardımcı olacaktır. Sigaraya tekrar başlamak, genelde insanların yalnız kalmasından sebep yapılmaktadır.

02. Kabız Olabilirsiniz

Kulağa çok garip gelse de maalesef gerçek. Nikotinin çok etkili bir madde olmasından dolayı, yokluğunda vücut strese girecektir. Bu stres de beraberinde kabızı getirebilir.

01. Tekrar Başlarsanız Üzülmeyin


Tekrar başlarsanız, tüm emekleriniz heba oldu diye üzülmeyin. Bu bir tecrübeydi ve siz mücadele ettiniz. Sigarayı bırakmaya çalışan insanların, %75’i geri başlamaktadır. Tamamen bırakanların çoğu ise en az 3 kere bu süreci baştan yaşıyorlar. Pes etmeyin, bir gün elbette bırakacaksınız!

Aktüel Bilgiler


Mezarkabul Beğendi.


Dea Dia isimli Üye şuanda  online konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Alt 27.Şubat.2019, 07:50   #2
Root Admin
 Mezarkabul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mentioned: 1396 Post(s)
Tagged: 59 Thread(s)
Standart Cevap: Sigara Nasıl Bırakılır? Sigarayı Bırakanların Bilmesi Gereken 15 Durum

Bırakmaya mı karar verdin?




Mezarkabul isimli Üye şuanda  online konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
bilmesi, bırakanların, bırakılır, durum, gereken, nasıl, sigara, sigarayı


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 konuk)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:33.

Forum Bilgilendirme Referans linkler
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.
NaO Project
Developer : forumkenti.com

Sitemiz bir " paylaşım " sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabilmektedir. Bu sebepten ötürü, sitemiz üzerinden paylaşılan mesajlar, konular ve resimlerden doğabilecek olan yasal sorumluluklar paylaşan kullanıcıya aittir. Forumkenti olarak bu tarz paylaşımları sizlerden gelen mailler doğrultusunda en geç 24 saat içerisinde kaldırmaktayız.

Hesaplamalar