ForumKenti.Com
 

Geri Git   ForumKenti.Com > ForumKenti Kültür ve Sanat Forumları > Eğitim & Öğretim > Matematik - Geometri

Kullanıcı Etiketle

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29.Kasım.2018, 16:30   #1
 Gece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mentioned: 504 Post(s)
Tagged: 72 Thread(s)
Standart 2.Sınıf Matematik Konuları

2.Sınıf Matematik Konuları

1.ÜNİTE


Doğal Sayılar

Nesne sayısı 100’e kadar (100 dahil) olan bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı rakamlarla yazar.
Nesne sayısı 100’den az olan bir çokluğu model kullanarak onluk ve birlik gruplara ayırır, sayı ile ifade eder.
Verilen bir çokluktaki nesne sayısını tahmin eder, tahminini sayarak kontrol eder.
100’den küçük doğal sayıların basamaklarını modeller üzerinde adlandırır, basamaklardaki rakamların basamak değerlerini belirtir.
100 içinde ikişer, beşer ve onar; 30 içinde üçer; 40 içinde dörder ileriye ve geriye doğru sayar.
Aralarındaki fark sabit olan sayı örüntülerini tanır, örüntünün kuralını bulur ve eksik bırakılan ögeyi belirleyerek örüntüyü tamamlar.
100’den küçük doğal sayılar arasında karşılaştırma ve sıralama yapar.
100’den küçük doğal sayıların hangi onluğa daha yakın olduğunu belirler.

Doğal Sayılarla Toplama İşlemi
Toplamları 100’e kadar (100 dahil) olan doğal sayılarla eldesiz ve eldeli toplama işlemini yapar.

Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi
100’e kadar olan doğal sayılarla onluk bozmayı gerektiren ve gerektirmeyen çıkarma işlemini yapar.
100 içinde 10’un katı olan iki doğal sayının farkını zihinden bulur.

2.ÜNİTE

Doğal Sayılarla Toplama İşlemi
İki sayının toplamında verilmeyen toplananı bulur.
İki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır.
Zihinden toplama işlemi yapar.
Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer.

Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi
Doğal sayılarla yapılan çıkarma işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır.
Toplama ve çıkarma işlemleri arasındaki ilişkiyi fark eder.
Eşit işaretinin matematiksel ifadeler arasındaki “eşitlik” anlamını fark eder.
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer.

Sıvı Ölçme

Standart olmayan sıvı ölçme birimlerini kullanarak sıvıların miktarını ölçer ve karşılaştırır.
Standart olmayan sıvı ölçme birimleriyle ilgili problemleri çözer.

3.ÜNİTE

Geometrik Cisimler ve Şekiller
Geometrik şekilleri kenar ve köşe sayılarına göre sınıflandırır.
Şekil modelleri kullanarak yapılar oluşturur, oluşturduğu yapıları çizer.
Küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, üçgen prizma, silindir ve küreyi modeller üstünde tanır ve ayırt eder.
Geometrik cisim ve şekillerin yön, konum veya büyüklükleri değiştiğinde biçimsel özelliklerinin değişmediğini fark eder.

Uzamsal İlişkiler

Yer, yön ve hareket belirtmek için matematiksel dil kullanır.
Çevresindeki simetrik şekilleri fark eder.

Geometrik Örüntüler

Tekrarlayan bir geometrik örüntüde eksik bırakılan ögeleri belirleyerek tamamlar.
Bir geometrik örüntüdeki ilişkiyi kullanarak farklı malzemelerle aynı ilişkiye sahip yeni örüntüler oluşturur.

4.ÜNİTE

Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi

Çarpma işleminin tekrarlı toplama anlamına geldiğini açıklar.
Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar.
Doğal sayılarla çarpma işlemi gerektiren problemler çözer.

Doğal Sayılarla Bölme İşlemi

Bölme işleminde gruplama ve paylaştırma anlamlarını kullanır.
Bölme işlemini yapar, bölme işleminin işaretini (÷) kullanır.

5.ÜNİTE

Kesirler

Bütün, yarım ve çeyreği uygun modeller ile gösterir; bütün, yarım ve çeyrek arasındaki ilişkiyi açıklar.

Zaman Ölçme

Tam, yarım ve çeyrek saatleri okur ve gösterir.
Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
Zaman ölçme birimleriyle ilgili problemleri çözer.

Paralarımız

Kuruş ve lira arasındaki ilişkiyi fark eder.
Değeri 100 lirayı geçmeyecek biçimde farklı miktarlardaki paraları karşılaştırır.
Paralarımızla ilgili problemleri çözer.

6.ÜNİTE

Veri Toplama ve Değerlendirme
Herhangi bir problem ya da bir konuda sorular sorarak veri toplar, sınıflandırır, ağaç şeması, çetele veya sıklık tablosu şeklinde düzenler; nesne ve şekil grafiği oluşturur.

Uzunluk Ölçme

Standart olmayan farklı uzunluk ölçme birimlerini birlikte kullanarak bir uzunluğu ölçer ve standart olmayan birimin iki ve dörde bölünmüş parçalarıyla tekrarlı ölçümler yapar.
Standart uzunluk ölçme birimlerini tanır ve kullanım yerlerini açıklar.
Uzunlukları standart araçlar kullanarak metre veya santimetre cinsinden ölçer.
Uzunlukları metre veya santimetre birimleri türünden tahmin eder ve tahminini ölçme sonucuyla karşılaştırarak kontrol eder.
Standart olan veya olmayan uzunluk ölçme birimleriyle, uzunluk modelleri oluşturur.
Uzunluk ölçme birimi kullanılan problemleri çözer.

Tartma

Nesneleri standart araçlar kullanarak kilogram cinsinden tartar ve karşılaştırır.
Kütle ölçme birimiyle ilgili problemleri çözer.

Kaynak: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı




Gece isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
2sınıf, konuları, matematik


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 konuk)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:09.

Forum Bilgilendirme Referans linkler
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.
NaO Project
Developer : forumkenti.com

Sitemiz bir " paylaşım " sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabilmektedir. Bu sebepten ötürü, sitemiz üzerinden paylaşılan mesajlar, konular ve resimlerden doğabilecek olan yasal sorumluluklar paylaşan kullanıcıya aittir. Forumkenti olarak bu tarz paylaşımları sizlerden gelen mailler doğrultusunda en geç 24 saat içerisinde kaldırmaktayız.

Hesaplamalar