ForumKenti.Com
 

Geri Git   ForumKenti.Com > ForumKenti Kültür ve Sanat Forumları > Eğitim & Öğretim > Matematik - Geometri

Kullanıcı Etiketle

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29.Kasım.2018, 16:39   #1
 Gece - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Mentioned: 504 Post(s)
Tagged: 72 Thread(s)
Standart 4.Sınıf Matematik Konuları

4.Sınıf Matematik Konuları
1.ÜNİTE


Doğal Sayılar

4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar.
10 000’e kadar (10 000 dahil) yüzer ve biner sayar.
4, 5 ve 6 basamaklı doğal sayıların bölüklerini ve basamaklarını, basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini belirler ve çözümler.
Doğal sayıları en yakın onluğa veya yüzlüğe yuvarlar.
En çok altı basamaklı doğal sayıları büyük/küçük sembolü kullanarak sıralar.
Belli bir kurala göre artan veya azalan sayı örüntüleri oluşturur ve kuralını açıklar.

Doğal Sayılarla Toplama İşlemi

En çok dört basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar.

Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi

En çok dört basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar.
Üç basamaklı doğal sayılardan 10’un katı olan iki basamaklı doğal sayıları ve 100’ün katı olan üç basamaklı doğal sayıları zihinden çıkarır.

2.ÜNİTE

Doğal Sayılarla Toplama İşlemi

İki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
En çok dört basamaklı doğal sayıları 100’ün katlarıyla zihinden toplar.
Doğal sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer.

Doğal Sayılarla Çıkarma İşlemi

Doğal sayılarla yapılan çıkarma işleminin sonucunu tahmin eder, tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır.
Doğal sayılarla toplama ve çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer.

3.ÜNİTE

Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi

Üç basamaklı doğal sayılarla iki basamaklı doğal sayıları çarpar.
Üç doğal sayı ile yapılan çarpma işleminde sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının değişmesinin, sonucu değiştirmediğini gösterir.
En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal sayılarla; en çok iki basamaklı doğal sayıları 5, 25 ve 50 ile kısa yoldan çarpar.
En çok üç basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar.
En çok iki basamaklı bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayının çarpımını tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
Doğal sayılarla çarpma işlemini gerektiren problemleri çözer.

Doğal Sayılarla Bölme İşlemi

Üç basamaklı doğal sayıları en çok iki basamaklı doğal sayılara böler.
En çok dört basamaklı bir sayıyı bir basamaklı bir sayıya böler.
Son üç basamağı sıfır olan en çok beş basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’e zihinden böler.
Bir bölme işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem sonucu ile karşılaştırır.
Çarpma ve bölme arasındaki ilişkiyi fark eder.
Doğal sayılarla en az bir bölme işlemi gerektiren problemleri çözer.
Aralarında eşitlik durumu olan iki matematiksel ifadeden birinde verilmeyen değeri belirler ve eşitliğin sağlandığını açıklar.
Aralarında eşitlik durumu olmayan iki matematiksel ifadenin eşit olması için yapılması gereken işlemleri açıklar.

4.ÜNİTE

Kesirler

Basit, bileşik ve tam sayılı kesri tanır ve modellerle gösterir.
Birim kesirleri karşılaştırır ve sıralar.
Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler.
Paydaları eşit olan en çok üç kesri karşılaştırır.

Kesirlerle İşlemler

Paydaları eşit kesirlerle toplama ve çıkarma işlemi yapar.
Kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini gerektiren problemleri çözer.

Zaman Ölçme

Zaman ölçme birimleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
Zaman ölçme birimlerinin kullanıldığı problemleri çözer.

Veri Toplama ve Değerlendirme

Sütun grafiğini inceler, grafik üzerinde yorum ve tahminler yapar.
Sütun grafiğini oluşturur.
Elde ettiği veriyi sunmak amacıyla farklı gösterimler kullanır.
Sütun grafiği, tablo ve diğer grafiklerle gösterilen bilgileri kullanarak günlük hayatla ilgili problemler çözer.

5.ÜNİTE

Geometrik Cisimler ve Şekiller

Üçgen, kare ve dikdörtgenin kenarlarını ve köşelerini isimlendirir.
Kare ve dikdörtgenin kenar özelliklerini belirler.
Üçgenleri kenar uzunluklarına göre sınıflandırır.
Açınımı verilen küpü oluşturur.
İzometrik ya da kareli kağıda eş küplerle çizilmiş olarak verilen modellere uygun basit yapılar oluşturur.

Geometride Temel Kavramlar

Düzlemi tanır ve örneklendirir.
Açıyı oluşturan ışınları ve köşeyi belirler, açıyı isimlendirir ve sembolle gösterir.
Açıları, standart olmayan birimlerle ölçer ve standart ölçme birimlerinin gerekliliğini açıklar.
Açıları standart açı ölçme araçlarıyla ölçerek dar, dik, geniş ve doğru açı olarak belirler.
Standart açı ölçme araçları kullanarak ölçüsü verilen açıyı oluşturur.

Uzamsal İlişkiler

Ayna simetrisini, geometrik şekiller ve modeller üzerinde açıklayarak simetri doğrusunu çizer.
Verilen şeklin doğruya göre simetriğini çizer.

Uzunluk Ölçme

Standart uzunluk ölçme birimlerinden milimetrenin kullanım alanlarını belirtir.
Uzunluk ölçme birimleri arasındaki ilişkileri açıklar ve birbiri cinsinden yazar.
Doğrudan ölçebileceği bir uzunluğu en uygun uzunluk ölçme birimiyle tahmin eder ve tahminini ölçme yaparak kontrol eder.
Uzunluk ölçme birimlerinin kullanıldığı en çok üç işlem gerektiren problemleri çözer.

6.ÜNİTE

Çevre Ölçme

Kare ve dikdörtgenin çevre uzunlukları ile kenar uzunlukları arasındaki ilişkiyi açıklar.
Aynı çevre uzunluğuna sahip farklı geometrik şekiller oluşturur.
Şekillerin çevre uzunluklarını hesaplamayla ilgili problemleri çözer.

Alan Ölçme

Şekillerin alanlarının, bu alanı kaplayan birim karelerin sayısı olduğunu belirler.
Kare ve dikdörtgenin alanını toplama ve çarpma işlemleri ile ilişkilendirir.

Tartma

Yarım ve çeyrek kilogramı gram cinsinden ifade eder.
Kilogram ve gramı kütle ölçerken birlikte kullanır.
Ton ve miligramın kullanıldığı yerleri belirler.
Ton-kilogram, kilogram-gram, gram-miligram arasındaki ilişkiyi açıklar ve birbirine dönüştürür.
Ton, kilogram, gram ve miligram ile ilgili problemleri çözer.

Sıvı Ölçme

Mililitrenin kullanıldığı yerleri açıklar.
Litre ve mililitre arasındaki ilişkiyi açıklar ve birbirine dönüştürür.
Litre ve mililitreyi miktar belirtmek için bir arada kullanır.
Bir kaptaki sıvının miktarını, litre ve mililitre birimleriyle tahmin eder ve ölçme yaparak tahminini kontrol eder.
Litre ve mililitre ile ilgili problemleri çözer.

Kaynak: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı




Gece isimli Üye şimdilik offline konumundadır  
Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Etiketler
4sınıf, konuları, matematik


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 konuk)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:42.

Forum Bilgilendirme Referans linkler
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions Inc.
User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.
NaO Project
Developer : forumkenti.com

Sitemiz bir " paylaşım " sitesidir. Bu yüzden sitemize kayıt olan herkes kontrol edilmeksizin mesaj/konu/resim paylaşabilmektedir. Bu sebepten ötürü, sitemiz üzerinden paylaşılan mesajlar, konular ve resimlerden doğabilecek olan yasal sorumluluklar paylaşan kullanıcıya aittir. Forumkenti olarak bu tarz paylaşımları sizlerden gelen mailler doğrultusunda en geç 24 saat içerisinde kaldırmaktayız.

Hesaplamalar